Lexus UX debiutuje na targach w Genewie

Na targach w Genewie zadebiutował właśnie Lexus UX – czyli „ Urban Explorer”. Dołączy on do dwóch większych braci, modeli NX oraz RX i będzie najmniejszym crossoverem w ofercie, a na rynku ma wpisać się w segment tzw. „kompaktowych SUV-ów”

Auto zbudowane jest na nowej platformie oznaczonej GA-C, zapewniającej niskie położenie środka ciężkości pojazdu, a tym samym stabilną jazdę i sportowe możliwości.

Lexus UX ma 4495 mm długości, 1520 mm wysokości i 1840 mm szerokości, a rozstaw jego osi to 2640 mm. Miejsce na nogi z tyłu to 870 mm, a przestrzeń transportowa ma długość 791 mm.

Na przednim pasie dominują kombinacje lamp głównych, klepsydry grilla oraz subtelne powiązanie zderzaka z maską. Uwagę zwracają m.in. światła do jazdy dziennej uformowane w motyw strzał ponad lampami głównymi.

Charakter crossovera podkreślają muskularne błotniki i boki z wysoko położoną dolną linią okien.

 

Lexus UX 250h będzie napędzany nowym układem hybrydowym 4. generacji, na który składają się 2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy oraz elektroniczna przekładnia bezstopniowa (CVT). Model będzie dostępny zarówno z napędem na koła przednie, jak też z systemem napędu na 4 koła Lexusa – E-Four. Nowy silnik wyróżnia się wysoką sprawnością cieplną oraz mocą – wstępne dane dla mocy systemowej układu hybrydowego mówią o mocy maksymalnej 178 KM.

 

UX 200 jest napędzany nowym 2-litrowym silnikiem benzynowym. Nowy silnik 2.0 w modelu UX 200 połączony jest z pierwszą przekładnią Lexusa Direct Shift-CVT.

Close Menu